برخی امکانات و بهبود‌ها

در نسخه جدید بر خواسته‌های مشتریان حوزه اینتگرشن تمرکز کرده‌ایم. بیشتر بهبود‌ها در حوزه رفع نیاز برنامه‌نویسان در اینتگرشن سرویس‌های ما با سایت‌ یا اپلیکیشن مشتری بوده است.
مهمترین بهبود‌های نسخه جدید recommender.ir به شرح زیر است:

آیتم‌های چاق استفاده کنید

افزودن محتوای آیتم توسط تگ‌هایی انجام می‌شد. تعداد این‌تگ‌ها محدود بود. هم چنین سایت تنها قادر به ارسال محتوای متنی بود برای هر آیتم بود. این محدودیت به طور کامل رفع شده است. از این پس محدودیتی برای افزودن محتوا از نظر تعداد، اندازه و نوع داده‌ها وجود ندارد.

برای مثال می‌توانید برای هر آیتم به تعداد دلخواه تصویر، فیلم، پی‌دی‌اف و انواع لینک و تگ تخصیص دهید. هم چنین می‌توانید مشخصات کالا را نیز به سرویس بدهید. ریزسرویس مجزایی برای مدیریت داده‌های تکمیلی توسعه پیدا کرده است. لذا این فرایند تاثیر منفی بر کارکرد و راندمان سرویس‌های فعلی ندارد.

برای تعریف ویژگی‌ها می‌توانید از اندپوینت جدید  fatItemAdd/  استفاده کنید.

بخش‌هایی از این محتوای افزوده شده در عملیات محاسبه سلیقه و شخصی‌سازی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. محتوای متنی به ریزسرویس دیگر ما (کامنتوم) ارسال می‌شود.

کافیست در ابتدای نام اندپوینت‌های فعلی واژه fat را به صورت شترنشان به کار ببرید. برای مثال فراخوانی محبوب‌ترین‌ آیتم‌ها با محتوای افزوده، به شکل زیر انجام می‌شود:

fatMostPopularItems/

جزئیات اندپوینت‌های جدید را در مستندات API در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اصلاح فرمت نتایج

برخی از خروجی‌ اندپوینت‌ها خطا‌هایی در JSON داشتند که کاملا رفع شده است.

فرآیند اینتگرشن ریکامند با سایت اپلیکیشن

اینتگرشن بدون افزودن کد

تمام تلاش ما انتقال کامل پیچدگی‌اینتگرش از سمت شما به درون رویه‌ها و روتین‌های خودکاری است که در حال توسعه هستند. از این پس اینتگرشن سمت سرور تنها یک انتخاب است. می‌توانید بدون اعمال کوچکترین تغییراتی در کد‌های سمت سرور، به اینتگرشن سرویس در سطح فرانت‌اند بپردازید.

حتی برای پیاده‌سازی سرویس در سطح فرانت‌اند نیازی به کدنویسی به روش‌های معمول و دست‌بردن در کد‌های موجود سایت ندارید.

امکان اجرای تست‌های A/B 

تاکنون مشتریان سرویس‌های ما برای اطلاع از راندمان اندپوینت‌های سرویس‌های ما نیازمند اعمال تست‌های A/B در ابزار‌هایی همچون Convert بودند. برخی نیز از ابزار‌های تحلیلی گوگل بهره می‌گرفتند. این فرایند از تمرکز آن‌ها بر ابزار‌های شخصی‌سازی ما می‌کاست.

از این پس بسادگی قادر هستید پارامتر‌های لازم برای انجام Split Test و A/B Test  را به سرویس ما داده و نتایج را به تحلیل کنید.

محاسبه نرخ تبدیل توسط سرویس

برای آگاهی از میزان نرخ تبدیل هر یک از اندپوینت‌ها کافیست از خود سرویس سوال کنید. هر اندپوینت کارایی نسبی خود در لحظه را اعلام می‌کند.

دنده‌اتوماتیک با API دولایه

برای ساده سازی اینتگرشن سرویس‌های ما با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شما با برنامه‌نویسان مجربی که از سرویس‌های ما بهره می‌برند گفتگو‌های مفصل داشتیم. پس از جلسات متعدد هم‌فکری بهبود‌های زیر حاصل گردید:

از این پس برنامه نویس یا تیم مارکتینگ مشتری نیازی به آگاهی از جزئیات اندپوینت‌های متعدد سرویس‌های ما ندارند. به صورت پیش فرض شش اندپوینت زیر در اختیار قرار می‌گیرد. این اندپوینت‌ها بر روی لایه فوقانی (سرویس) API پیاده سازی شده‌اند:

۱. ارسال رفتار کاربر (ingest)

۲. مرتب سازی آیتم‌ها بر اساس سلیقه کاربر (sort)

۳. پیشنهاد به کاربر (recommend)

۴. آیتم‌های مشابه (similar)

۵. آیتم‌های داغ (trend)

۶. پرسونای کاربر (persona)

با فراخوانی هر یک از اندپوینت‌های فوق سرویس به صورت هوشمند اندپوینت‌های جزئی مورنیاز را به صورت موازی از API لایه زیرین فراخوانی می‌کنند. ممکن است برای اجرای هر یک از اندپوینت‌های لایه فوقانی چند اندپوینت از ریزسرویس‌های متفاوت فراخوانی شود. تمام این پیچیدگی‌ها از نگاه تیم مارکتینگ مشتری پنهان خواهد بود.

ترکیب و اولویت فراخوانی اندپوینت‌های لایه‌های زیرین توسط تیم مشتری قابل تنظیم و ویرایش است. به این وسیله و به کمک تست‌های A/B و همچنین محاسبات نرخ تبدیل، تیم مارکتینگ مشتری قادر به کسب بالاترین راندمان ممکن در بهره‌وری از امکانات کسب‌و‌کار خود خواهد بود.

پیشنهاد‌های میان‌کسب‌و‌کاری (Cross Sell)

تولید پیشنهاد‌های میان‌کسب‌و‌کاری ساده تر از همیشه‌ شده است. از این پس قادر هستید درصد مشارکت هر کسب‌و‌کار در تولید پیشنهاد‌ها را به صورت تفکیک شده معین کنید.

بهبود در پلاگین وردپرس

طی ماه گذشته پلاگینی که برای اینتگرشن وردپرس و ووکامرس توسعه یافته است بهبود‌هایی اساسی تجربه کرد. هم چنین بزودی پلاگین‌هایی برای دیگر ابزار‌های مدیریت محتوا همچون اپن‌کارت، مجنتو و … در دست توسعه است.

بارگذاری اولیه

مشتری نیاز داشت به محض شروع استفاده تمامی محصولات‌(آیتم‌ها) را به سرویس معرفی کند. برای این منظور راهکار Batch نداشتیم. اکنون کافیست مشخصات محصول بدون محدودیتی در ابعاد و تنوع داده‌ها به صورت فایل به سرویس داده شود. آماده سازی اولیه سرویس برای کسب‌و‌کار‌های بزرگ به چند دقیقه کاهش یافته است.

همچنین این امکان برای سینک نگاه داشتن آیتم‌ها با کسب‌و‌کار مشتری به صورت آپلود کردن فایل مشخصات کالا یا فراخوانی API میسر است.

شناسایی ربات‌ها و خزنده‌های روی سایت

سایت‌های شما به صورت مکرر و متناوب توسط خزنده‌ها(Crawler) و ربات‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد. دیتای ناشی از مراجعه چنین ابزارهایی به سایت شما توسط سرویس ما قابل شناسایی‌ست. این آپشن اجازه می‌دهد سرویس‌های ما نسبت به رفتار‌های چنین ابزار‌هایی بی‌توجه بوده و بر رفتار کاربران (انسان) تمرکز کنند.

ترند‌های پنجره‌زمانی

یکی از فیچر‌های جدید سرویس ترند‌های پنجره زمانی‌ست. برای مثال ترند ۲۴ ساعت گذشته یا ترند ماه گذشته را می‌توانید به سادگی فراخوانی کنید.

ترند‌های واقع در موقعیت مکانی

به کمک ترند‌های موقعیت مکانی می‌توانید کاربر را با داغ‌ترین آیتم‌هایی که در حوالی محل وی قرار دارند آشنا کنید.

 

0 پاسخ

برای ما بنویسید

دوست داریم نظر شما رو بدونیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *