نسخه ۲.۷ رکامندر با قابلیت‌هایی کم‌نظیر آماده شد

با پایان شهریور نسخه ۲.۷ رکامندر آماده بهره برداری شد. در طول توسعه این نسخه از راهنمایی‌های متخصصین حوزه تجارت الکترونیک بهرمند بودیم. لذا این نسخه در حوزه تجارت الکترونیک، قابلیت‌هایی کم نظیر معرفی می‌کند.

فراز و نشیب‌های آیتم‌/ویژگی‌های معمولی(غیر داغ)

نسخه ۲.۷ قابلیت‌های کم نظیری در زمینه نظارت بر فراز و نشیب علایق کاربران و استفاده حداکثری از گرایشات حداقلی کاربران دارد. تا قبل از نسخه ۲.۷ قادر به معرفی داغ ترین آیتم‌های کسب‌و‌کار در بازه‌های زمانی گوناگون بودیم. از این پس می‌توانید آیتم‌های میانی (غیر محبوب) کسب و کار خود را نیز رصد و مقایسه کنید. این مقایسه در سطوح کالا و ویژگی‌های کالا صورت می‌پذیرد.

برای مثال مقایسه یک آب میوه‌گیری معمولی از برندی نه چندان مشهور، با آیتم‌های مشابه از نظر اقبال کاربران نسبت به این آیتم‌ها و ویژگی‌های آنها میسر شده است. این مقایسه‌های بلادرنگ امکان محدود کردن دامنه بررسی و رصد را به کالا‌هایی خاص میسر می‌کند. پس کسب و کار میتواند هر کالا را در کلاس مورد نظر مورد بررسی و رصد قرار دهد.

مثال:

دستور زیر آیتم‌های ۱۰ الی ۱۴ را به لیست آیتم‌های تحت نظارت می‌افزاید. این آیتم‌ها ممکن است از بین هزاران آیتم انتخاب شده باشند:

supervisedItemsAdd/item10/item11/item12/item13/item14/item25/item34/item46/item22/item29

سپس توسط فراخوانی متد‌های زیر می‌توان به صورت مقایسه‌ای فراز و نشیب رشد علاقمندی کاربران به این‌آیتم‌ها را محاسبه کرد:

supervisedTrendLongTime:
[[“item12”,136.0],[“item10”,120.0],[“item13”,117.0],[“item11”,116.0],[“item14”,110.0]
,[“item34”,58.0],[“item46”,47.0],[“item29”,37.0],[“item25”,36.0],[“item22”,24.0]]

supervisedTrendMidTime:
[[“item34”,15.0],[“item11”,14.0],[“item12”,14.0],[“item46”,12.0],[“item25”,10.0],
[“item10”,8.0],[“item14”,8.0],[“item22”,7.0],[“item13”,7.0],[“item29”,5.0]]

 

همچنین می‌توانید ویژگی‌های آیتم‌ها را رصد و مقایسه کنید. در اینجا دور رنگ مشکی و سفید تحت نظارت قرار گرفته و در بازه‌های بلند‌مدت و کوتاه مدت (احتمالا به دلیل تغییر فصل) مورد محاسبه قرار گرفته اند:

supervisedTermsAdd/White/Black

supervisedTermTrendLongTime:

[["White",1258.0],["Black",1027.0]]

supervisedTermTrendShortTime:

[["Black",56.0],["White",44.0]]

چند سطر بالا بیانگر این موضوع هستند که رنگ مشکی دربازه زمانی طولانی محبوب بوده ولی در کوتاه مدت گرایش کاربران به سمت رنگ سفید است…

تصویر زیر به حوزه تحت پوشش کاربرد‌های جدید می‌پردازد. در نسخه ۲.۷ تمامی کالا‌ها بدون اغماض تحت رصد بلادرنگ قرار می‌گیرند:

trenddetection-expanation-copy

پیشنهاد‌هایی جذاب برای آخرین ثانیه‌ها

در یک سایت تجارت الکترونیکی هنگامی که کاربر سبد خرید خود را تشکیل داده و آماده پرداخت می‌شود، فرصتی ارزشمند پدید می‌آید.

فرصتی برای راهنمایی وی در جهت هر چه غنی تر ساختن سبد خرید که منجر به افزایش رضایت وی و همچنین افزایش سود‌آوری می‌شود.

برای این آخرین ثانیه‌ها کاربرد‌هایی کم‌نظیر توسعه داده‌ایم. این کاربرد بر اساس وابستگی‌کالاها به یکدیگر (از نظر تقدم و تاخر در خرید) و همبستگی (Correlation) آیتم‌های قبلا خریداری شده عمل ‌می‌کند.

 

complementaccesories

برای فراخوانی این کاربرد کافیست آيتم‌هایی که کاربر در کارت خرید خود قرار داده است، به سرویس اعلام‌ نموده و فهرستی از آیتم‌های تکمیلی دریافت کنید. بفرض اینکه مشتری آيتم‌های ۳۶، ۲۴، ۵۰ و ۶۸ را در کارت خرید خود قرار داده است، ۱۰ آیتم پیشنهاد شده، بالاترین شانس تکمیل کارت خرید وی را دارا هستند:

 

mostDependentItems/item36/item24/item50/item68

[["item43",1.0],["item55",1.0],["item21",1.0],["item12",1.0],["item14",1.0],["item35",1.0]
,["item69",0.42910236],["item09",0.42357954],["item11",0.40323222],["item45",0.3912821]]

 

افزایش پایداری و بروز‌رسانی های بدون توفف

از این پس قادریم سرویس مشتری را بدون حتی یک ثانیه قطعی، بروز آوری کنیم. همچنین حوادثی همچون قطع برق و خرابی سخت افزار، در کارکرد سرویس خللی وارد نمی ‌سازد.  این نسخه از بهبود‌هایی اساسی در زمینه توازن بار (Load Balancing) و قابلیت دسترسی (High Availability) پویا بهره می‌برد. مدیریت پیکربندی و تغییرات در سمت سرویس ما انجام می‌پذیرد. لذا کسب و کار شما تنها به فراخوانی پیوسته کاربرد‌ها می‌پردازد.

تصویر زیر چگونگی پیکربندی سرویس‌ها در هنگام بهره‌برداری از قابلیت جدید است:

lbha

ترجمه کامنت به علاقمندی/عدم علاقمندی

در بسیاری موارد کاربران اینترنتی با نوشتن کامنت علاقه/عدم‌علاقه خود نسبت به یک کالا یا محتوا را اعلام می‌کنند. با فراخوانی کارکرد جدید comment می‌توانید کامنت‌های کاربران را نیز به علاقمندی ترجمه کنید. به مثال زیر توجه کنید:

comment_analysis%db%b2

کامنتوم از ابتدای مرداد به ارائه خدمت می‌پردازد. بهبودی که در نسخه ۲.۷ رکامندر انجام شد، دریافت کامنت‌ها توسط رکامندر و ارجاع آن به کامنتوم بود. در نسخه‌های قبل کامنت مستقیما به کامنتوم ارسال می‌شد.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

برای ما بنویسید

دوست داریم نظر شما رو بدونیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *